کشتی آزاد قهرمانی جهان| معرفی شانس‌های اصلی کسب مدال طلا در وزن ۵۷ کیلو؛ ری هیگوچی در صدر 

9:57 - 08 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۲۰۰۵
کشتی آزاد قهرمانی جهان| معرفی شانس‌های اصلی کسب مدال طلا در وزن ۵۷ کیلو؛ ری هیگوچی در صدر 
بر اساس پیشی‌بینی‌ها در وزن ۵۷ کیلوگرم رقابت‌های جهانی کشتی آزاد ری هیگوچی ژاپنی شانس بسیار زیادی برای کسب مدال طلا خواهد داشت.

خبرگزاری میزان - رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی سال ۲۰۲۳ جهان از روز ۲۵ شهریورماه به میزبانی شهر بلگراد در کشور صربستان آغازخواهد شد و در وزن ۵۷ کیلوگرم ری هیگوچی قهرمان وزن ۶۱ کیلوگرم سال گذشته جهان از ژاپن، زائور اوگویف قهرمان المپیک و جهان از روسیه، زلیمخان آباکاروف قهرمان سال گذشته جهان از آلبانی و آرسن هاروتیونیان دارنده مدال برنز جهان از ارمنستان به ترتیب شانس زیادی برای کسب مدال‌های طلا، نقره و برنز وزن اول را خواهند داشت.

زائور اوگویف دارنده ۲ مدال طلای جهان و قهرمان المپیک ۲۰۲۰ است و او را به عنوان یکی از محبوب‌ترین قهرمانان وزن ۵۷ کیلوگرم در بلگراد برای کسب مدال می‌دانند. 
 
اوگویف علیرغم اینکه در چند دوره اخیر قهرمانی جهان یا قهرمانی اروپا کشتی نگرفته بود، در دو رویداد لیگ کشتی حرفه‌ای روسیه، هم با زلیمخان آباکاروف و هم آرسن هاروتیونیان کشتی گرفت و هر دو کشتی گیر را مغلوب کرد. 

ری هیگوچی که سال گذشته در یک وزن بالاتر قهرمان جهان شده، می‌تواند بزرگترین تهدید اوگویف باشد. مهمترین سوالی که در مورد هیگوچی وجود دارد این است که او چگونه در وزن پایین‌تر عمل خواهد کرد. او هنوز در یک تورنمنت بین‌المللی در وزن ۵۷ کیلوگرم کشتی نگرفته است و باید دید در بلگراد چه عملکردی خواهد داشت.

تعدادی از کشتی‌گیران دیگر در وزن ۵۷ کیلوگرم حضور دارند که نشان داده‌اند پتانسیل حذف هر یک از ۴ کشتی‌گیر برتر در وزن اول را دارند. با زین ریچاردز آمریکایی شروع می‌کنیم که توماس گیلمن، قهرمان جهان و دارنده مدال نقره ۲۰۲۲ جهان را در دو مسابقه متوالی در فینال ایکس شکست داد. ریچاردز علاوه بر پیروزی مقابل گیلمن، زاندانبود زانابازار دارنده مدال برنز جهان از مغولستان را در جام جهانی شکست داد. 

علی‌عباس رضازاده آذربایجانی دیگر رقیب خطرناک وزن ۵۷ کیلوگرم است. رضازاده کشتی‌گیر کارکشته‌ای است که در سال ۲۰۲۱ قهرمان زیر ۲۳ سال جهان شد و اخیراً مدال طلای اروپا را کسب کرد. 

امان سهراوات از هند یکی دیگر از رقبای خطرناکی است که در بلگراد باید مراقب او بود. امان امسال بر آلماز اسمان بکوف، وانهائو زو و زین ریچاردز پیروز شده است و با سرعتی که کشتی می‌گیرد این پتانسیل را دارد که هر کسی را در جهان مغلوب کند. امان سال گذشته قهرمان زیر ۲۳ سال جهان بود و برای اولین بار در مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان در صربستان شرکت خواهد کرد.

استوان میچیچ صربستانی، زانابازار مغول و سلیمان آتلی ترک همگی مدال‌آوران جهان هستند که خود را می‌توانند در رقابت‌های جهانی ثابت کنند.

سرانجام، وانهائو زو چینی نفر پنجم سال گذشته جهان را نیز می‌توان به عنوان یک مدعی در وزن ۵۷ کیلوگرم معرفی کرد.

با وجود غیرقابل پیش بینی بودن کسب مدال در کشتی، بسیاری از کارشناسان ری هیگوچی ژاپنی را بخت نخست مدال طلا در وزن اول کشتی آزاد معرفی می‌کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *